jan 22 2012

Kopieerbeveiliging

Verontrustende trend opgemerkt in cultuurland, in het segment der moderne dans in het bijzonder. Het is aan de NSFW-kant, maar dat kan de pret niet drukken.

Sinds Beyoncé leentjebuur speelde bij Anne-Theresa de Keersmaecker en Rosas, gaan de dansgenootschappen steeds verder en verder om toch maar vooral niet gekopieerd te worden door la Knowles.
Combineer dat met zoveel besparingen in de culturele sector dat het kopen van maillots, danskostuums of andere kleren stilaan onbetaalbaar wordt, en ge krijgt dit:Kokoro, een canadees butoh-gezelschap, bijvoorbeeld, wenst Beyoncé veel plezier bij het kopiëren van hun performance “Wreck Beach“:

Favoriete moment: de ietwat alternatieve versie van de vogeltjesdans op 2:40.

Of Campagnie Marie Chouinard die in “bODY_rEMIX / gOLDBERG_vARIATIONS” ook wel geen budget voor kleren vond, maar wel een helpende hand kreeg toegestoken van het plaatselijke geriatrisch revalidatiecentrum. Benieuwd wat Beyoncé daarvan gaat maken:

Favoriete moment: de scateboard op 0:55.

Bijverschijnsel is wel dat er nu behoorlijk raar volk op de gemiddelde auditie voor dansers in de morderne dans afkomt:

Waar gaat dit eindigen? Een betere bescherming van het auteursrecht der moderne choreograaf, het is dringend.


En nu?

En, voor u het vergeet, steek zeker mijn mijn RSS in uw favoriete feedreader. Je kan je ook abonneren op updates via e-mail, facebook, twitter...