Songs (Click the -icons
for some small realaudio-samples)
1.
Margriet
2. Plas reial
3. Koken met Rachida
4. Doi moi
5. Clavana Hub
6. Emilio
7. Gans de danspas
8. Bo l'éro voor Peggy
9. Suerte
10. Salsa galactica
11. Broodje préparé
12. tar babac + soukous numéro 1 la fête
13. Margriet baby
Songs : winok, stefaan, steven, kobe, simon
Musicians :
- Stefaan Blancke
- Simon Pleysier
- Kobe Proesmans
- Winok Seresia
- Steven van Gool
Recorded at Studio Jef. By Jef. And also at Louis studio (3,8), and Jet studio
(2,4,12) (but not by Louis, nor by Jet)
Sleeve : seb lemmens
My opinion
"Dialectically naïve", Knack writes about Wawadadakwa. "Bunch
of failed comedians" is my reaction when listening to"Voor Mama".
And certainly when writing "Voor Mama van Wawadadakwa" (for mama,
is the title of the CD). Songs with titles as "Bo l'éro voor Peggy"
or"Broodje Préparé" aren't exacly candidates for
participation in Humo's Comedy Cup". And wordplay such as "Clavana
Hub" or"Tar Babac" isn't even up to "Spike"-standard.
The music fits rather well with this naïve and (willinly) simple humour of
the bandname, artwork and songtitles. But in the music this open mind (or is is
it a broadened mind) works much better. The songs are literally miles apart and
rang from braziliaanse percussion (Clavana Hub) to ska (Emilio), from torch song
(bo l'éro voor Peggy) to techno (broodje préparé). But where
is the soul of Wawadadakwa, one could wonder. Guess it's in the playing.
Against Wawadadakwa can be argumented that although most songs visit a new part
of the world or get in a different rhythm, the fun of that is usually worn off
after a minute or so: for example the idea for "gans de danspas" is
rather nice, but five minutes onward the idea has gone quite stale and boring.
And there are a number of songs that have the same symptoms (bo l'éro voor
peggy, doi moi, clavana hub) ... Other songs get more development internally (e.g.
salsa galactica, koken met rachida, margriet, broodje preparé), and stay
upright much better in that way.
Above all the Wawa's seem to be a party- and dance-band that could provide you
with the soundtrack for your multicultural city. As street animators or cheering
up a sidewalk café on a southern day they are not to be neglected. But
as a cd-producing group they seem to be too light. Or their future could be dark.
I wonder if that's "dialectical"?
And your opinion?
Did I get it all wrong, or was I spot-on ? Do you want to share your opinion about
this cd ? Send it in, and I'll put it up here !
This Album in the Press
- Muziekkrant : "Hun eerste cd is een bonte crossover van disco,
Latijns-Amerikaanse, Arabische en Afro-ritmes, folk, disco en nog veel meer en
doet soms denken aan Think Of One. ... Een drietal nummers is echter in de kladfase
blijven steken, hetgeen een smet is op een voor het overige zeer fijne plaat.
Ze krijgen alvast het voordeel van de twijfel".
- Bonanza "Een groep die zichzelf Wawadadakwa doopt, ambieert geen
plaats in de hitparade. ... Het ene momen draaien de songs om hun as op het ritme
van een sensuele salsabeat, een ogenblik later galmt de invloed van Oost-Europa
na. reden daarbij nog lichtvoetige disco, techno, kitscherige jaren-tachtig-op
en broeierige soukous, en je krijgt een gezelschap waar het werkelijk alle kanten
mee opkan".
- Kurt Blondeel in Metro (De Morgen) : "Negeer de idiote groepsnaam,
de goedkope hoes en songtitels ... Dit Antwerpse kwintet presenteert zich als
een charmante kruising tussen de Boerenzonen op Speed, Doe Maar en het multiculturele
Think of One."
- Peter van Dyck in Focus (Knack) : "Net als Naft van TOO is Voor Mama
dialectisch. Wawa dada kwa trekt tekstueel resoluut de kinderlijk-naïeve
kaart. Lichtvoetig vertier, dat een verademing kan zijn naas de talloze van pretentie
en doemdenken bol staande rockgroepen"
- Duan Gatto in Rif-Raf (ed.ned) : "Wawadadakwa houdt van improviseren
en daarom is hun "voor mama" eerder een greep uit hun mogelijkheden
dan een definitieve plaat ... Als je houdt van feesten en groepen met een herkenbaar
geluid maar geen vaste songs, dan is WWDDK echt iets voor u".
- Maarten Brys voor Uptomusic
: "De band brengt feestmuziek, met ruimte voor improvisatie, theatraliteit
en zottigheid. Muzikaal is het een smakelijke mix van Cubaanse, Jamaïcaanse
en oosterse invloeden. Zorg dat je deze jongens eens ergens op een podium aan
het werk te zien krijgt!"
Did you see a good (or bad) review of this album ? Tell
me about it !
Where to buy this CD ?
You can order this CD from a number of locations (prices researched on May
5th, 2001, but nothing guarantees they still are the same when you read this).
The lowest price is in yellow, the highest in red. This price comparison doesn't
take things into account like deduction of shipping expenses when ordering more
than 1 cd, bonus points, differences in guarantees ... Shipping prices are those
for customers in Belgium.
Have you seen this record elsewhere on the net, do you own an online-CD-shop
with Belgian products in it, or if there's something wrong with my calculations
: let me know.
Watch it : This site pays royalties, and was built and maintained in
accordance with the terms and conditions negotiated with SABAM,
the Belgian society of copyright-holders. Consultation of this site is free, but
this exludes downloading, reproducing or public performance of any part of this
site. Please do not copy. Link!